↑the fact↑ ↑korean dreaming↑
Prof. Hiroshi Furuta in Tsukuba University graduate school
title ; proliferating Korean "historical self-esteem"
<<deception in the Korean drama "Jewel in the Palace" (Dae Jang Geum)>>
Recently, in one out of every 10 to speak at the meeting who believe that narrative in Korean dramas "Jewel in the Palace" (Dae Jang Geum) follows the historical fact. but it is wrong,then i wish to it be correct. Jang Geum can go out from palace anytime,its error. in Joseong dynasty Korea, females served to royal court could not go out of palace whole of their life till dying. since they were assumed to married with King.
In the drama, there are filled with color at Joseon dynasty, however the fact was that the color didn't exist in private people. because there was no pigment. the reason is why China and Japan have red-figured ceramics even in the Edo period, but Korean don't have. also why clothes of korean citizens was white,because they can't self-support colored pigment. Korean folk Researcher says, "White is the Korean color of sorrow" but its the bald-faced lie. Only the upper classes could buy colored cloth from patronized merchants who traded in China.
Unlike japanese Edo period nor Chinese Qing dynasty,Joseong dynasty hated innovation of technology, thereby in low-level real economy, they could keep their reign of 500 years. Somewhat similar with Joseong, where is like similar to North Korea today. Korean Confucian scholar in the early 19th century wrote that "(our country is Humble), no needles, no sheep, no car"
Chung Yu Hen "first volume of the Korean series 1805"
1805 朝鮮叢書第一巻 晝永編 鄭東愈(정동유)
they had rough needle, to fine sewing they had to buy needles from China. Chinese needle was very good at that time, Japan had imported too. Sheep existed in Goryeo Dynasty(918~1392) which had been conquered Mongolia,but ruined unawares. cart had not existed until the influx of Western culture. because they didn't have the technology to bend the wood. Joseong dynasty didn't have barrel. therefore they couldn't carry the liquid to distance. when japan protected the former Japan, Korea was such a country at a time in the past.
대장금大長今/The korea Royal Court Cusine.
【正論】筑波大学大学院教授・古田博司 増殖する韓国の「自尊史観」
http://sankei.jp.msn.com/culture/academic/081217/acd0812170302001-n1.htm
2008.12.17 03:01
≪「チャングム」のまやかし≫
近頃、会合で話をすると10人に1人位は韓国時代劇チャングムのファンがいて、物語をそのまま史実だと思いこんでいることが多いので、正しておきたい。まず朝鮮の李朝では、女子が宮中に出仕すると王様と疑似婚姻関係に入るので一生外に出られない。チャングム女史のように出たり入ったりはできない。
ドラマでは李朝時代は色彩にあふれているが、ほんとうは顔料がないので民間に色はない。中国の清朝でも日本の江戸時代でも陶磁器に赤絵があるが、朝鮮には白磁しかないのはそのためで、民衆の衣服が白なのも顔料が自給できないからである。民芸研究家による「朝鮮の白は悲哀の色」というのも、今では真っ赤なウソである。上流階級だけは中国で交易する御用商人から色のある布を買っていた。
李朝は清朝や江戸時代と異なり、技術革新を嫌い、低レベルの実物経済で500年もの統治を可能にしたのであり、どこに似ているかといえば、いまの北朝鮮に似ている。19世紀初めの朝鮮の儒者が、「(我が国の拙(つたな)きところ)針なし、羊なし、車なし」(鄭東●『晝永編』)といっている。
針は粗雑なものがあったが、ちゃんと縫うには中国から針を買わねばならなかった。当時の中国針は優秀で、日本も輸入している。羊はモンゴルに征服された高麗にはいたが、いつの間にか滅びた。車は西洋文化が流入するまではない。木を曲げる技術がなかったからである。だから李朝には樽(たる)もない。液体を遠方に運ぶことすらできなかった。かつて日本が保護したとき、韓国はそのような国であった。
【정론】쓰쿠바대학(筑波大學) 대학원교수·후루타(古田) 히로시(博司) 증식하는 한국의 「자존사관」
http://sankei. jp. msn. com/culture/academic/081217/acd0812170302001-n1.htm
2008.12.1703:01
<. >≪「장금」의 가짜≫<. >
최근, 회합에서 이야기를 하면 10명에게 1명 정도는 한국 시대극 장금의 팬이 있고, 이야기를 그대로 역사적 사실이라고 깊이 생각하고 있는 적이 많으므로, 바로잡아 두고 싶다. 우선 조선의 이조에서는, 여자가 궁중에 출사하면 임금님과 유사혼인 관계에 들어가므로 일생외에 나갈 수 없다. 장금 여사와 같이 나오거나 들어가거나는 할 수 없다.
드라마에서는 이조시대는 색채에 넘치고 있지만, 정말은 안료가 없으므로 민간에 색은 없다. 중국의 청호에서도 일본의 에도(江戶) 시대라도 도자기에 적색 도자기가 있지만, 조선에는 백자밖에 없는 것은 그 때문에이어서, 민중의 의복이 흰인 것도 안료를 자급할 수 없기 때문이다. 민예학자에 의한 「조선의 흰은 비애의 색」이라고 하는 것도, 지금은 새빨간 거짓말이다. 상류계급만은 중국에서 교역하는 용무상인에게서 색이 있는 천을 사고 있었다.
이조는 청호나 에도(江戶) 시대와 다르고, 기술 혁신을 싫은, 저수준의 실물경제에서 500년이나의 통치를 가능하게 한 것이어서, 어디를 닮아 있다라고 하면, 지금의 북한을 닮아 있다. 19세기 처음의 조선의 유생이, 「(우리나라의 졸렬함(담쟁이 덩굴한 ) 와 곳)바늘없슴, 양없슴, 차없슴」 (정(鄭) 동● 『晝긴편』)이라고 말하고 있다.
바늘은 조잡한 것이 있었지만, 제대로 꿰매기 위해서는 중국에서 바늘을 사지 않으면 안되었다. 당시의 중국 바늘은 우수해서, 일본도 수입하고 있다. 양은 몽골에 정복된 고려(高麗)에 신었지만, 어느사이에 망했다. 차는 서양문화가 유입할 때까지는 없다. 나무를 구부리는 기술이 없었기 때문이다. 그러므로 이조에는 통 (된)도 없다. 액체를 먼 곳에 나르는 것조차 할 수 없었다. 예전에 일본이 보호했을 때, 한국은 그러한 나라이었다.
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